CINEMA: “ΨΥΧΩ” A.Hitchcock
Σκηνή : Κρυφοκοιτάζοντας την Μάριον (1960)
Ο Άλφρεντ Χίτσκοκ χρησιμοποίησε επανειλημμένα την εικόνα του ματιού στις ταινίες του. Είτε το χρησιμοποιεί ως άνοιγμα (Vertigo), ακίνητο για να δηλώσει τον θάνατο (Psycho), είτε για να επιτρέψει στον θεατή να ανακαλύψει τον ένοχο (Young and Innocent), η πλήρης τεχνική του μαεστρία και η φαντασία του επέτρεψαν στο μάτι να είναι κάτι πολύ περισσότερο, παρά μόνο ένα απλό όργανο όρασης για τους χαρακτήρες του.
Εξηνταπέντε χρόνια μετά, ο κόσμος είναι πολύ πιο τρομακτικός από εκείνον όταν κυκλοφόρησε η ταινία “Ψυχώ”, όπου ο Χίτσκοκ χειρίζεται άψογα τα βαθύτερα ένστικτα και τις υποσυνείδητες αγωνίες του ανθρώπου. Δεν υπάρχει τίποτα πιο ανακουφιστικό από το να κοιτάς τον ΦΟΒΟ κατάματα, γνωρίζοντας ότι αυτός θα εξαφανιστεί με τους τίτλους τέλους της ταινίας….